Lions Club Aalst heeft, sinds zijn oprichting in 1956 reeds meer dan 2,5 miljoen euro uitgegeven aan Sociale Doelen in regio Aalst.De inzamelingen gebeuren door het organiseren van allerhande activiteiten door de leden (kledij ophaling, maatjes avond, wijnverkoop, events (Aalst Proeft),  optredens, conferenties...).De gesteunde sociale doelen worden geselecteerd op basis van ingediende dossiers bij de sociale commissie van de club.100 % van de netto opbrengsten gaan naar de sociale doelen.Lions Club Aalst geeft ook zijn regelmatige bijdrage aan de internationale Lions stichting (LCIF: "Lions Clubs International Foundation"), welke op zijn beurt grote wereld sociale doelen ondersteunt (overstromingen, vulkaanuitbarstingen, tsunami's, hongersnood, diabetes, blindheid...).Hierna een kleine opsomming van de sociale doelen welke door Lions Club Aalst in 2022 en 2023 (tot eind juni) werden ondersteund:
SOCIALE WERKEN VAN LIONS CLUB AALST

Gewoon Leven: Steun aan de zomeractiviteiten van jongere minderbedeelden.

Oud-Jong Kring: samenkomsten met lunch voor senioren en jongeren uit een Aalsterse wijk.

Bijeva: ondersteuning van de zomerkamp organisatie.

Levensvreugde Inclusief: Vervoer en toegang voor 20 personen + begeleiders naar De Panne (Plopsaland)

Levensvreugde Verblijven: Lunchbar Goeie Gasten

Shelter vzw: Onkosten spaghettislag

Daenshuis: betaling van fietslessen

Alkuone: sponsoring concert

LCIF (Lions Clubs International Foundation): steun aan Ukraine

Kom op tegen Kanker: sponsoring fietsdeelnemer (1000 km)

Stefaan De Jonghestichting

Amon vzw: Voetbalgoals & Basketbal ringen

De Valier

Nood aan ondersteuning voor een sociaal project in regio Aalst ??

Neem contact op met onze sociale commissie.

Sociale commissie Lions Club Aalst