Over Lions

Lions Clubs International (LCI) is ‘s werelds grootste serviceclub en een van de grootste NGO’s ter wereld, met een netwerk van bijna 1,5 miljoen leden in 46.000 clubs in 210 landen.

Lions Clubs International is actief op een breed scala aan sociale terreinen.

We zijn bijzonder alert op slechtziendheid, ondervoeding, milieukwesties, jeugd, vooral de uitroeiing van kanker en mazelen bij kinderen, invaliditeit en diabetes.

Hoofdthema's Lions acties

WE SERVE                                                                                                WAAR EEN NOOD BESTAAT, IS OOK EEN LION!

Via haar internationale stichting LCIF (Lions Clubs International Foundation) werd de laatste 20 jaar meer dan 100 miljoen Us Dollar besteed aan de hoofdthema's, wereldwijd ! 100 % van de giften aan LCIF worden ook volledig aan deze doelen besteed.

EN IN BELGÏE ?

7.000 Belgische Lions (m/v) in 269 clubs hebben zich ingespannen om ook bij ons de minst bedeelden te helpen.

Samen hebben we in 2022 meer dan 5 miljoen euro ingezameld en 100 % verdeeld voor sociale doelen.

Bekijk de sociale werken van Lions Club Aalst

EN IN BEIDE VLAANDEREN ?

1.962 Belgische Lions (m/v) in 55 clubs hebben zich ingespannen om ook in hun gebied de minst bedeelden bij te staan.

Samen hebben ze in 2022 meer dan 1,7 miljoen euro ingezameld en 100 % verdeeld voor sociale doelen in hun regio.

Bekijk de sociale werken van Lions Club Aalst